Saturday, October 22

tecrübe konuşuyor

buhranlar
hatalar
kanmalar
beynin akla ve bedene edilenleri rasyonalize etme çabaları,
başaramayışları
çelişki
gam.

geçmiş.

tecrübe,
geçmişe bakarken odak uzaklığının değişmesi demektir.
uzaktaki duyguların netleşmesi
içinde bulunulanın flulaşmasıdır.
bu hal maruz kalınanı katlanır kılar.

tecrübe bakış açısı kazanmak
yani bakış açılarını kurban etmektir.

tecrübe, buhranlara vesile tekerrürler ihtimalinde
erken teşhis koymak
ve akabinde aklı, bedeni ve düzeni muhafaza etmek içindir.

tecrübe, hassasiyetin umursamazlığa dönüşmesi,
ümidin sıradanlaşması,
bir yandan tahammülsüzlüğün bir yandan da toleransın artmasıdır.

tecrübe dağlanmış yüreğin
işlemden geçip
rafine edilip
kavanozlanıp
rafa kaldırılmasıdır.


4 comments:

darma said...

vay be! beşir fuad'ın bileklerini kestikten sonra yazdığı mektup gibi:)

otto said...

ben onu tecrübe edecek kadar yaşamadım darma. ama yorumun gururumu okşadı ne yalan söyliyim.
bak sefa kaplan beyfendi ne demiş beşir fuat hakkında:

'kırık cam paslı bıçak denendi bileğimde
alkole batmış kanım süzüldü usul usul
dönüp baktım aynaya gözlerimde bir şenlik
benden cazip olamaz şimdi hiçbir istanbul

beşir fuad haklıymış hem sergey yesenin de
intihar bir şairi benimseyen tek kundak
damarımı terkeden tutsaklığım belki de
o ki rüyalarımı süsleyen kanlı dudak'

deno said...

Pina'yı seyredip mi koydun cafe müller'i bu arada?

otto said...

Evet,
Tum filmi koymak isterdim. Beni cok etkiledi. Ama bence is bu sefer wim wendersde degil, pinanin kendisinde.